środa, 20 sierpnia 2014

Pierożki marchwiowe z borówkami

Po kilku postach obiadowych czas na łakocie. Przepis na pierożki znalazłam w starym notesie z przepisami mamy i od razu wiedziałam, że staną się moim przysmakiem. Są bardzo łatwe w przygotowaniu i można je wypełnić owocami sezonowymi lub dżemem - w obu przypadkach smakują obłędnie!



Składniki: 
- 30 dag mąki
- 1 margaryna
- 15 dag marchwi surowej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia





Przygotowanie: 
Zagniatamy ciasto, łącząc mąkę, margarynę i startą na grubych oczkach marchew, dodając proszek. Żeby ciasto było bardziej delikatne, mąkę przesiewam, ale nie jest to konieczne. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie, podsypujemy mąką. Następnie wkładamy je do lodówki. Po schłodzeniu, rozwałkowujemy je na grubość około 0,5 cm, lepimy pierożki, wypełniając je owocami (mrożone lub świeże), dżemem, powidłem lub czekoladą i pieczemy w piekarniku, na blaszce wyłożonej pergaminem, przez około 15-20 minut. 

Pierożki smakują niesamowicie, są lekkie i delikatne. Polecam wszystkim amatorom liczenia kalorii. Do ciasta nie dodajemy ani grama cukru, a podsypanie odrobinką owoców jest zależne od Was. 

Jako nadzienie stosowałam różne warianty, ale zdecydowanie smaczniejsze są pierożki z owocami. W tej roli posłużyły borówki i jeżyny - pyyycha! Testowałam również powidło śliwkowe - również zdało egzamin. 

SMACZNEGO !
życzy 

Mysia