wtorek, 19 sierpnia 2014

Kotleciki z boczniaka

Boczniaki to źródło wielu cennych substancji : żelaza, wapnia, witamin z grupy B oraz witaminy C. Zawartość mikro- i makroelementów oraz witamin jest ponad dwu- a nawet trzykrotnie większa niż w mięsie, np. wieprzowinie i produktach, które spożywamy na co dzień. Wędrując dziś sklepową alejką natrafiłam na te cudeńka i wprost nie mogłam się im oprzeć. I tak oto trafiły na mój talerz ! :) 


Składniki: 
- boczniaki
- jajko
- przyprawy 
- bułka tarta*

Jak widać lista składników nie jest zbyt długa i skomplikowana. Przygotowanie boczniaków jest do złudzenia podobne do panierowania kotlecików, zajmuje niewiele czasu i nie może się nie udać. Boczniaki myjemy pod zimną wodą i rozkładamy na ręczniku papierowym, osuszamy. W głębokim naczyniu rozbijamy jajko (jedno, dwa, trzy - w zależności od ilości kapeluszy), przyprawiamy. Ja użyłam moich ulubionych przypraw : majeranku, tymianku, pieprzu, czosnku, słodkiej papryczki i soli, ale każdy może dobrać je według własnego uznania. Kapelusze zanurzamy w jajku (można również obtoczyć w bułce tartej). Na koniec kotleciki smażymy na oleju. 





Kotleciki z boczniaków mogą zastąpić te mięsne, w smaku wcale nie są gorsze, a dostarczają liczne związki tak potrzebne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Polecam ! :) 

SMACZNEGO!
życzy 

Mysia